Plezierenvertier.nl

* * *     laatste dag     * * *

Trevifontein

donderdag  7 augustus:   Het ontbijt valt deze ochtend wat tegen;                                              we moeten het doen met zure ham, omgekrulde boterham worst, zweterige plakjes kaas en koude koffie. Het eten staat er ook al vanaf 07.00 uur, niet gekoeld bij een temperatuur van boven de 20 graden. Maar oké! We zijn van huis uit niet al te flauw opgevoed en maken er toch nog wel wat van.

Het wordt vandaag de laatste dag Rome. De planning is als volgt: eerst gaan we naar Stazione Termini waar we alvast kaartjes kopen voor de treinreis morgen naar het vliegveld Fiumicino; dan hebben we daar morgen alvast geen zorgen meer om, mocht het druk worden aan het loket! Verder wil Annelies nog wel even winkelen in enkele superstores en in de Via Nazionale waar ze een mooie ketting heeft gezien. Tot slot gaan we op pad om de laatste foto's te maken van díe gebouwen of monumenten die we nog vast wilden leggen, maar waarvan het nog niet gebeurd is.

Als we op weg gaan naar de superstores komen we langs een grote warenmarkt aan de Piazza Vittorio Emanuele. Op het voorste gedeelte verkoopt men vooral tassen, schoenen en kleding. Het achterste deel wordt gevuld door een paar honderd!! kraampjes waarin alleen maar levensmiddelen als groente, vlees en vis verkocht worden. Het valt op dat er vooral Indiase en Pakistaanse handelaren zijn. Verder hangt er m.n. in de kraampjes van de slagers een onfrisse geur, waarschijnlijk mede veroorzaakt door de warmte.

Na het markten en winkelen bezoeken we het presidentsgebouw - de Quirinale - waar echter bijzonder weinig te beleven valt. We winkelen nog even wat  op de Via del Corso en sluiten ons Rome-bezoek dan af bij de Trevifontein! Hier hebben we inmiddels een goede pizzatent ontdekt (je koopt daar pizza per gewicht) en een geweldige gelaterie: keuze uit 40 soorten ijs, en het ijs smaakt er naar wat er staat! Mijn favoriete ijs was kokosnootijs, met echte kokosvezels erin.

Trevifontein

vrijdag  8 augustus:            Vandaag gaan we terug naar huis. Om 12.35 zal ons vliegtuig vertrekken. We staan om 7.00 uur op, zodat we                                                  ruim de tijd hebben voor alle plichtplegingen die aan de reis vooraf gaan. Omdat het erg druk is vertrekt ons vliegtuig een half uur later dan gepland. Om 15.00 uur landen we op Schiphol, waar we al snel onze koffers terugvinden en de shuttle-bus ons terug brengt naar het hotel waar onze auto zou staan. ZOU staan! Bij aankomst blijkt dat onze auto niet meer staat waar ik hem had weggezet. Van de hotelmanager horen we de onheilstijding. Een week geleden is er op hun parkeerterrein in 6 auto's ingebroken waaronder in die van ons. Op last van de politie is onze auto naar een garage in Badhoeve- dorp gesleept om verder onheil aan de auto te voorkomen. Dat betekent dat we eerst onze auto moeten ophalen in Badhoevedorp en vervolgens aangifte moeten doen bij de politie in Hoofddorp. Uit de auto missen we een spijkerjackje, een koffertje met gereedschappen en een abonnement op de Westerschel- detunnel. Verder melden we de schade aan de auto: een gat in de deur en een weggebroken armleuning. Vier en een half uur later en alvast € 300 armer (sleep- en stallingskosten!!) kunnen we rond half acht de terugreis naar Zeeland beginnen. Ondanks deze domper aan het eind hebben we toch genoten van een prima vakantie